Chcesz skutecznie promować swoją firmę i sprzedawać w internecie? Dowiedz się, jak mądrze przenieść biznes z offline’u do online’u!

Korzystaj z wiedzy profesjonalistów i liderów marketingu i e-handlu w Polsce!

POBIERZ BEZPŁATNIE E-BOOKA

Ponad 50 autorów, 207 stron praktycznych wskazówek.

Zastanawiasz się, jakie pierwsze kroki podjąć, aby efektywnie pozyskiwać klientów i sprzedawać online? Co dokładnie przemyśleć przed startem? Jakie oprogramowanie wybrać? Co robić samemu, a co zlecać na zewnątrz? Solidną porcję praktycznych wskazówek przeczytasz w darmowym e-booku „Jak mądrze przenieść swój biznes do internetu?”.

W publikacji znajdziesz odpowiedzi na pytania najczęściej nurtujące inne osoby zaczynające prowadzić biznes online, m.in:

Sprzedaż online bez e-sklepu – jak dopasować płatności do swojej firmy?

Jak rozwinąć firmy z różnych branż (salon kosmetyczny, restauracja, klub sportowy, studio fitness, kancelaria prawna, diler samochodowy, organizator eventów) przez sprzedaż w internecie?

Jaki budżet musisz przeznaczyć na rozpoczęcie e-sprzedaży?

Jak krok po kroku stworzyć strategię cenową sklepu internetowego?

Na co zwrócić uwagę przy wybieraniu nazwy sklepu internetowego?

Jakie wyzwania wiążą się z wprowadzeniem w firmie nowego kanału sprzedaży?

Jak zapewnić prokliencką obsługę reklamacji i zwrotów?

Jak od podstaw wypozycjonować sklep internetowy?

Współpraca z kurierem czy broker – co wybrać przed uruchomieniem sklepu internetowego?

Jak dobrać kolory do sklepu internetowego?

Jak w 15 minut sprawdzić, czy Twoja kampania osiąga założone cele?

Czy reklama na Facebooku jest w ogóle dla mnie i jaki budżet przyjąć na start?

Jakie procesy w e-commerce warto automatyzować?

Co robić samemu, a co zlecać na zewnątrz?

Dlaczego warto wdrożyć system do zarządzania informacją produktową (PIM)?

Jakie narzędzia uproszczą zakupy w Twoim e-sklepie?

Jak stworzyć wydajny system e-commerce B2B?

Jaki hosting wybrać pod e-sklep?

Jakie są najczęstsze błędy podczas wdrażania e-commerce B2B i jak ich uniknąć?

Jak skutecznie sprzedawać na Allegro?

Co wziąć pod uwagę podczas tworzenia strategii dla e-commerce B2B?

Jak szybko i profesjonalnie tworzyć live’y i materiały wideo?

Ponad 200 stron sprawdzonej wiedzy!

POBIERZ E-BOOKA

E-book od redakcji „Marketera+” i „E-commerce w Praktyce”

Poradnik został przygotowany przez redakcję czasopism „Marketer+” i „E-commerce w Praktyce”, które – specjalizującą się już od prawie 10 lat w dostarczaniu praktycznej wiedzy o marketingu, sprzedaży i e-commerce i są cenione za merytoryczne i praktyczne treści oraz przystępną formę prezentacji materiałów. Każde wydanie to ponad 100 stron sprawdzonej wiedzy o marketingu lub e-commerce, dzięki której rozwiniesz swoją firmę.

Do współpracy zaprosiliśmy ekspertów od lat związanych z naszymi tytułami, którzy podzielili się praktycznymi i nieoczywistymi wskazówkami na start – jak dla przyjaciela. Przedstawiamy rady, które autorzy chcieliby otrzymać na początku przygody z działalnością w internecie.

Autorzy

Swoją wiedzą dzieli się ponad 50 autorów – praktycy marketingu, e-commerce, stratedzy, radca prawny oraz marketerzy specjalizujący się w branży gastronomicznej, sportowej, organizacji eventów czy promocji salonów kosmetycznych i fryzjerskich, a także usług prawniczych.

Kamil Adamski

e-commerce manager w zespole Innovation LAB w ING Banku, odpowiedzialny za stworzenie i rozwój płatności internetowych imoje i Twisto

Michał Bialinis

dyrektor zarządzający w firmie Kimlog

crowd manager na platformie Beesfund.com

Przemysław Borkowski

CEO i współzałożyciel Szpiegomat.pl

Grzegorz Brajewski

Angelika Borysiak

właścicielka agencji brand2eat

e-commerce manager w firmie Leifheit Polska

Katarzyna Bronowska

Konrad Buraczewski

copywriter, projektant nazw dla firm, autor serwisu i blogawww.DobreImieFirmy.pl

Agata Chmielewska

e-commerce i online marketing specialist; pisze na www.achmielewska.com

producentka i event manager oraz blogerka znana jako Eventowa Blogerka

Agnieszka Ciesielska

dyrektor ds. e-commerce i marketingu w firmie Inter Cars SA

Jakub Gierszyński

Dawid Dąbrowski

e-commerce manager w sklepach onelectro.pl i e-ospele.pl

product manager w sklepie internetowym DrTusz.pl

Marcin Górski

Tomasz Grzemski

CEO Macopedii

Agnieszka Grzesiek-Kasperczyk

radca prawny i współwłaścicielka kancelarii MyLo; autorka kursów online „RODO dla marketerów” i „Prawo w marketingu”

business development director w Unity Group

Tomasz Gutkowski

dyrektor komunikacji i rozwoju biznesu w MakoLab SA

Michał Hertel

Wojciech Haremza

head of SEO w Grupie iCEA

customer services director w agencji Brand Active

Paweł Horodecki

Artur Jabłoński

CEO agencji digitalk, autor bloga o marketingu: www.ArturJablonski.com

Marcin Janczewski

współzałożyciel sklepu DrTusz.pl

co-founder napo gloves

Filip Jaraczewski

senior expert – marketing w imoje / ING Bank Śląski

Anna Karczewska

Marcin Kalkhoff

twórca marketingowej kancelarii audytorskiej BrandAuditors, alter ego BrandDoctor.pl, tata 24hugs.pl

specjalista ds. SEO, Google Ads oraz Google Analytics w agencji interaktywnej Intellect

Marcin Kęska

Daniel Kierdal

CEO w firmie Linker Cloud

Grzegorz Kita

prezes i założyciel firmy Sport Management Polska; ekspert w dziedzinie marketingu i konsultingu sportowego

video marketing and PR specialist w firmie Tpay

Marta Kwiatkowska

chief technology officer w SellIntegro.pl

Tomasz Mazur

Błażej Łukomski

CEO firmy Best.net

entuzjasta sprzedaży na Allegro i autor bloga vSprint.pl

Paweł Mielczarek

Paweł Ogonowski

CEO i współzałożyciel firmy Conversion

Radosław Opałko

ekspert e-commerce i pełnomocnik zarządu ds. kluczowych klientów w spółce e-point SA

dyrektor ds. e-commerce i marketingu w firmie SIG

Bartosz Pilch

konsultant marketingowy, uczy robić lepsze filmy

Igor Podgórski

Marcin Piwowarczyk

vice president w Strix Polska, co-founder systemu PIM – Ergonode

autorka bloga FitnessPR.pl; zawodowo od 25 lat związana z klubami fitness

Magdalena Rodak-Dębowska

Łukasz Różalski

dyrektor ds. e-commerce w firmie Grodno SA

Tomasz Serafin

dyrektor marketingu i e-commerce w grupie Szkla.com SA, współwłaściciel sklepu internetowego www.CzasKawy.pl

co-founder napo gloves

Martin Soboń

marketing & development director w SellIntegro.pl

Konrad Szatkowski

Jacek Stanisławski

prawnik; współzarządza agencją marketingową Tomczak Stanisławski; współtwórca konferencji Legal Market Day 2020

Lead Shop+ w Mindshare Poland

Łukasz Sztuczyński

Edyta Szymanowska

marketing manager w firmie Furgonetka

Paweł Tkaczyk

jak sam twierdzi, zarabia na życie opowiadaniem historii; buduje silne marki, doradza start-upom i innym przedsiębiorstwom

redaktor naczelny magazynu i portalu „Marketing Prawniczy”; współtwórca i inicjator Legal Market Day 2020; na co dzień współzarządza agencją marketingową Tomczak Stanisławski

Marcin Tomczak

CEO platformy Testiga, ekspertka z ponad 10-letnim doświadczeniem w rozwijaniu marek e-commerce

Paulina Wardęga

Wojtek Walczak

strategy director w agencji Plej

mgr kosmetologii, specjalistka ds. marketingu i zarządzania w branży beauty; autorka bloga gabinetodzaplecza.pl

Anna Wydra-Nazimek

Konrad Zach

founder & CEO firmy thinkHUB.pl, twórca konferencji „kawka o eCommerce”

Łukasz Zembowicz

dyrektor ds. sprzedaży i marketingu, członek zarządu DPD Polska

e-commerce manager w imoje / ING Bank Śląski

Mateusz Zemczak

Wojciech Zięba

dyrektor e-commerce i omnichannelu w Decathlonie

Spis treści

Publikacja składa się z 9 rozdziałów:

1. Wskazówki na start

  • Sprzedaż online bez e-sklepu – jak dopasować płatności do swojej firmy Kamil Adamski
  • Ile kosztuje wejście w e-commerce? Paweł Horodecki
  • Jak zarabiać na frytkach, sprzedając hamburgera, czyli podstawy strategii cenowej w sklepie internetowym Grzegorz Brajewski
  • Jakie wyzwania wiążą się z wprowadzeniem w firmie nowego kanału sprzedaży? Jakub Gierszyński
  • Jak przygotować biznes do wdrożenia strategii omnichannelowej Bartosz Pilch

2. Pytania na start

  • Jak znaleźć genialną nazwę dla sklepu internetowego – 5 praktycznych wskazówek Konrad Buraczewski
  • Jak dobrać kolory do sklepu internetowego? Psychologia kolorów w e-commerce Marcin Piwowarczyk
  • Otwierasz sklep internetowy – genialnie! Nie przepłać za logistykę. 7 porad na start (advertorial)
  • Współpraca z kurierem czy broker – co wybrać przed uruchomieniem sklepu internetowego? Edyta Szymanowska
  • Szybkie i bezpieczne doręczenia, czyli co powinna oferować profesjonalna firma kurierska Łukasz Zembowicz
  • Logistyka sprzedaży e-commerce: konieczność czy szansa? Daniel Kierdal

3. Pierwsze kroki

  • Pierwsze kroki przedsiębiorstwa w e-handlu, czyli wszystko, co trzeba wiedzieć przed uruchomieniem sprzedaży e-commerce (advertorial)
  • Jak od podstaw wypozycjonować sklep internetowy Wojciech Haremza
  • Niezbędnik wirtualnej obsługi klienta – dwie istotne rzeczy, które muszą się znaleźć w Twojej strategii (advertorial)
  • Jak zapewnić prokliencką obsługę reklamacji i zwrotów? Marcin Górski
  • Jak Decathlon ułatwia klientom zakupy? Kulisy udoskonalania usługi click & collect (advertorial)

4. Oprogramowanie i narzędzia na start

  • Jaki hosting pod e-sklep (advertorial)
  • Jak stworzyć wydajny system e-commerce B2B? Case study wdrożenia Magento dla producenta odzieży Lynka (case study) Marcin Piwowarczyk
  • Sprawdzone rozwiązania, które podniosą Twoją konwersję i uproszczą sprzedaż Marta Kwiatkowska
  • Zarządzanie informacją produktową jako ważny element przeniesienia biznesu online Tomasz Gutkowski
  • Co robić samemu, a co zlecać na zewnątrz
  • Multiintegrator – jak łatwo połączyć i zautomatyzować sprzedaż na wszystkich dostępnych platformach do e-handlu Tomasz Mazur, Konrad Szatkowski
  • Jakie procesy w e-commerce warto automatyzować? Marcin Janczewski

5. Pierwsza reklama online

  • Czy reklama na Facebooku jest w ogóle dla mnie? Artur Jabłoński
  • Jak w 15 minut sprawdzić, czy Twoja kampania osiąga założone cele Marcin Kęska
  • „Zaufaj mi” nie wystarczy. Sprawdź, co i jak powiedzieć, aby klienci obdarzyli Twój e-sklep zaufaniem Agata Chmielewska
  • Jak szybko i profesjonalnie tworzyć live’y i materiały wideo Igor Podgórski
  • Marketing w e-commerce B2B – jak przygotować odpowiednie treści i opisy produktów Łukasz Sztuczyński

6. Optymalizacja i zwiększanie sprzedaży

  • 8 wskazówek, jak poprawić konwersję w sklepie internetowym Paweł Ogonowski
  • 17 wskazówek, jak ułatwić klientom zakupy i płatności na smartfonach Anna Karczewska, Mateusz Zemczak
  • Jak ocenić atrakcyjność potencjalnych rynków zagranicznych dla e-sklepu Filip Jaraczewski, Martin Soboń
  • Jak skutecznie sprzedawać na Allegro? Paweł Mielczarek
  • Equity crowdfunding sposobem na pozyskanie kapitału i klientów w e-commerce Przemysław Borkowski

7. Najczęstsze i najkosztowniejsze błędy

  • Jakie są najczęstsze błędy podczas wdrażania e-commerce B2B i jak ich uniknąć? Tomasz Grzemski
  • 4 lekcje z prowadzenia mikrosklepu internetowego Tomasz Serafin

8. Źródła wiedzy

9. Jak mądrze przenieść biznes do internetu

  • Salon kosmetyczny lub fryzjerski online Anna Wydra-Nazimek
  • Restauracja online Angelika Borysiak
  • Klub sportowy online Grzegorz Kita
  • Kancelaria prawna online Marcin Tomczak, Jacek Stanisławski
  • Klub fitness online Magdalena Rodak-Dębowska
  • Diler samochodowy online Michał Hertel
  • Event online – nadciąga era wirtualnych konferencji. Case study organizacji Wirtualnej Konferencji KIKE Agnieszka Ciesielska

Partnerzy

Głównym partnerem publikacji jest ING Bank Śląski – operator imoje, płatności online dla sklepów internetowych. W imoje Twoi klienci mogą płacić wszystkimi najpopularniejszymi metodami: BLIK-iem, przelewem natychmiastowym, kartami oraz unikatową na rynku opcją Twisto Pay – kup teraz, zapłać później. Cały utarg ze sprzedaży online masz na koncie następnego dnia roboczego. Sprawdź, jak imoje pomaga rozwijać sprzedaż w internecie. Teraz e-sklep i płatności za 0 zł przez trzy miesiące oraz wsparcie w uruchomieniu sklepu.

E-book powstał także dzięki współpracy i wsparciu firm:

POBIERZ BEZPŁATNIE E-BOOKA

Masz pytania?

Szukasz porad na konkretny temat?

Napisz do nas!

COPYRIGHTS 2020 Grupa Marketer Sp. z o.o.

POLITYKA PRYWATNOŚCI

Projekt i wykonanie: t.skoczynski